O co należy więc zadbać w pierwszej kolejności? Rzecz jasna o stoisko!

Wybór odpowiedniej lokalizacji oraz rodzaju zabudowy to najistotniejsza kwestia jaką musisz rozstrzygnąć. Na szczęście nie musisz robić tego samodzielnie – nasz zespół zawsze z chęcią pomoże Ci wybrać najlepszą opcję, jednak warto wcześniej z dostępnymi opcjami się zapoznać.
Przeanalizuj plan hali i zastanów się w jakim miejscu powinno znaleźć się twoje stoisko. Środek hali, stanowiący główny „korytarz” zazwyczaj gwarantuje całkiem sporą liczbę gości, jeśli jednak zależy ci na dłuższych i spokojnych rozmowach z klientami i swobodnej prezentacji swoich produktów – warto rozważyć miejsce nieco dalej.

Zabudowa! Tutaj do wyboru masz kilka opcji, rozpoczynając od najprostszego, ekonomicznego stoiska z podstawowym wyposażeniem, kończąc na stoisku specjalnym, zaprojektowanym całkowicie według twojej wizji.

Opis dostępnych wariantów stoisk na Targach KOMPOZYT-EXPO® wraz z dokładnym wyposażeniem znajdziesz tutaj.

Jeśli jesteś małą firmą i dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z targami – stoisko ekonomiczne będzie idealne dla ciebie! Jednak nie oszukujmy się, najwięcej uwagi przyciągają stoiska specjalne – świetnie oświetlone, z wyraźnym brandingiem firmy i kuszącym zapachem świeżo parzonej kawy! Z całą pewnością inwestycja w pozytywne wrażenia twoich gości jest dobrą inwestycją!


No dobrze, już masz lokalizację i stoisko. A co na nim pokażesz?

Jeśli posiadasz jeden lub kilka produktów w swojej ofercie, problem z głowy. Jeśli jednak twoja oferta składa się z setek lub tysięcy produktów - musisz mądrze dobrać swoją ofertę targową. Zazwyczaj sam/sama najlepiej wiesz, które z twoich produktów sprzedają się obecnie najlepiej, jednak nie ignoruj analizy najnowszych trendów, czy zakresu tematycznego targów. Warto prześledzić też program towarzyszący – być może część twojej oferty idealnie wpisuje się w tę tematykę, czym dodatkowo zainteresujesz zwiedzających. Targi to również idealny moment na premierę nowości – warto wziąć to pod uwagę podczas planowania swojej strategii!


Zadbaj o zgrany zespół, który najlepiej zaprezentuje ofertę firmy!


Niesamowicie istotną kwestią jest to, jakich pracowników oddelegujesz do reprezentowania twojej firmy podczas targów. Muszą to być przede wszystkim osoby, które perfekcyjnie znają ofertę firmy i potrafią dopasować wasze rozwiązania do problemów zwiedzających. Jednak ekspercka wiedza nie wystarczy, jeśli zachowanie i postawa wystawców nie zachęcają do interakcji. Pamiętaj o proaktywnej postawie i bądź dostępny dla swoich potencjalnych klientów. Jeśli będziesz znudzony wpatrywał się w telefon (a niestety, taki widok zdarza się podczas targów) zwiedzający z dużym prawdopodobieństwem po prostu zignorują twoje stoisko.
I bardzo poważna rada… nie zapomnij o wizytówkach! ;)


Zadbaj o efektywną promocję PRZED targami

Zazwyczaj podczas wydarzenia social media targów i wystawców eksplodują od ilości publikacji – i wspaniale! Jednak część tej energii należy przeznaczyć na efektywną promocję PRZED wydarzeniem, tak aby jak najwięcej osób mogło się o nim dowiedzieć i zaplanować uczestnictwo w targach. Dobrze zorganizowane wydarzenie, które dla targów stanie się „wizytówką”, a dla wystawcy okazją do poszerzenia grupy swoich odbiorców, będzie wymagało zaangażowania dwóch stron – zarówno targów jak i wystawcy.

Jakie działania promocyjne przed targami możesz wykonać?


  • Wypełnij swoją wizytówkę w elektronicznym katalogu wystawcy! Zrób to od razu po zgłoszeniu na targi.

  • Utwórz wydarzenie na Facebooku i/lub LinkediInie, dodaj organizatora targów jako współorganizatora i zaproś swoją siatkę kontaktów do udziału! W ten sposób uczestnicy wydarzenia będę dostawać powiadomienia o każdej publikacji w wydarzeniu na Facebooku oraz będzie to widoczne w ich kalendarzu na LinkdeInie.

  • Nagraj krótki filmik z zaproszeniem na stoisko. Opowiedz o najciekawszych produktach jakie zaprezentujesz i dlaczego warto wziąć udział w tym wydarzeniu. Następnie udostępnij materiał w swoich social mediach – organizator z chęcią udostępni dalej ten materiał w swoich kanałach. Niech zwiedzający kojarzą ciebie i twoją firmę jeszcze przed targami!

  • Wyślij newsletter z zaproszeniem do swoich baz klientów oraz dodaj baner z zaproszeniem do swojej stopki mailowej! Targi są fantastyczną okazją do spotkania ze swoimi klientami, przedstawienia im całej swojej oferty i rozszerzenia współpracy. Twoi klienci z całą pewnością docenią zaproszenie i możliwość spotkania się z tobą na żywo. Wystawcy bardzo często podkreślają znaczenie właśnie tych spotkań twarzą w twarz w budowania zaufania i silnych relacji.

  • Włącz swoich pracowników w działania promocyjne w social mediach, zwłaszcza na LinkedInie! Możesz być zdziwiony jak wielu przedstawicieli branży mają wśród swoich znajomych. Poproś ich o udostępnienia postów promujących waszą obecność na targach lub zaproszenie siatki kontaktów do utworzonego wcześniej wydarzenia.

Dlaczego warto promować swoją obecność na targach?

Dajesz sygnał kontrahentom, współpracownikom i konkurencji, że bierzesz udział w targach. Pokazujesz, że twoja firma świetnie prosperuje, podąża za zmianami i ma wiele do zaproponowania, a ty nie pozwolisz wyprzedzić się konkurencji.

Działając promocyjnie z dostatecznym wyprzedzeniem wzbudzasz zainteresowanie swoją ofertą, a kontrahentom dajesz czas na zaplanowanie wizyty i odwiedzenia twojego stoiska podczas targów.




Pamiętaj, że planując swoje wydarzenia targowe zawsze możesz liczyć na pomoc ze strony organizatora targów, który dysponuje dużą wiedzą i doświadczeniem, i wie jakie kroki podjąć, aby zapewnić wystawcy doskonałą frekwencję i zainteresowanie zwiedzających.




Jeśli masz pytania śmiało skontaktuj się z nami!